Eğlence Adası İbiza’da Lüks Yaşam ve Ucuz Tatilin Sırrı

Merhaba gezmeden duramayan sevgili okurlarımız, bu yazımda sizlere hayatın çok pahalı ve masrafın çok olduğu iddia edilen İbiza Adası’ndan bahsetmek aynı zamanda bu iddiaları bir bir çürütmek istiyorum :)

Öncelikle İbiza Adası’na Barcelona şehrinden geçtik.(başka bir yazımda da Barcelona seyahatimden bahsedeceğim) Uçak ile yaklaşık 45 dakika – 1 saat gibi bir sürede eğlencenin bitmediği adamıza geldik. Seyahatimize çıkmadan önce İbiza’da araba kiralamıştık(4 gün 4 kişi için kişi başı 400tl gibi bir ücret çıkıyor) çok geçmeden İbiza Havalimanı (İspanyolca: Aeropuerto de Ibiza; Katalanca: Aeroport d’Eivissa) ‘nda kiraladığımız arabayı teslim almak için bizi arabanın bulunduğu yere götürmek üzere bir shuttle’a bindik. Bu arada önemli bir bilgi vereyim; araba kiraladığımız yerde çalışan adam İbiza’da trafik sıkıntılarının çok olduğunu ve herhangi bir kaza yaparsak hasarı bizim ödememiz gerektiğini söyledi ve arabayı full kaskolu yapmamızı önerdi(yaklaşık 80 euro civarı) Her ne kadar adamın para koparmaya çalıştığını düşünsekte ne olur ne olmaz full kaskolu yaptık. Bunun verdiğimiz en doğru karalardan birisi olduğunu çok geçmeden anladık çünkü arabayı teslim aldığımız yerden çıkar çıkmaz bir araba bize arkadan geçirdi :)

Yolculuğumuz böyle olaylı-olaysız geçtikten sonra yine önceden ayarladığımız otelimize yerleştik. Yol yogunluğu ile biraz dinlendikten sonra akşam yemeği için otelimizden çıktık. Aklımızdan İbiza’nın çok pahalı olduğu bu yüzden harcamalarımıza dikkat etmemiz gerektiği fikri çıkmamıştı. Ancak şehri gezdikçe İbiza’nın aslında abartıldığı kadar pahalı ve gezmesi imkansız bir yer olmadığını anladık. Akşam yemeği için adanın mütevazı bir hamburgercisine gittik (Disco Hamburger) 10-15 euro arası hamburger+patates+kola menüsünden lezzetli bir hamburger yiyebiliyorsunuz.

Şimdi gelelim herkesin merakla beklediği İbiza Gece Hayatı’na :) Arkadaşlar öncelikle İbiza’da mekanlara gitmeden önce bilet satan büfelerden, standlardan ve ya mekanların kendi dükkanlarından biletleri almak en mantıklısı çünkü mekanların kapı önlerinde bu bileti yaklaşık 20-30 Euro fazla fiyata satıyorlar. Biz otelimize yakın olan bilet satıcılarından fiyat araştırmaları yaptık ama bir alt sokaktaki Pacha’nın(İbiza’nın en ünlü gece kulübü) kendi dükkanını gördük ve daha güvenilebilir olacağını düşündüğümüz için giriş biletlerimizi buradan aldık. Biz o gece Solomon’a gitmeye karar vermiştik, fiyat listesi size veriliyor oradan fiyatları görebiliyorsunuz, aralarında en pahalı olan 70 euro ile Solomon’du. 50-45-30-25 euro şeklinde değişiyordu ama geneli ünlü DJ’ler(David Guetta, Martin Garrix, Carl Cox vb.) olduğu için 50-70 euro arasında oluyor. Neyse biletlerimizi aldıktan sonra mekana gittik gayet güzel bir ortam bizi karşıladı. Mekanın detaylarına girmeyeceğim görmeye değer.

Ertesi gün bir supermarketten kahvaltılık (poğaça,börek vb.) tarzı şeyler yiyerek kahvaltı öğünümüzü atlattık ve bunu her sabah yapmaya karar verdik çünkü yaklaşık 50 cent’e sabah kahvaltısını güzel ve lezzetli bir şekilde halletmiş oluyorduk. Kahvaltı faslından sonra artık adanın şahane sahillerine gitme vakti gelmişti. Kaldığımız otelin resepsiyonundaki görevli bize bir kaç sahil ismi önerdi biz de oralara gittik.

Daha öncesinde adanın merkezinde sahilde bulunan köpük partileri ve sabah başlayıp akşam 20:00’a kadar süren beach clublarına da gitmeyi ihmal etmedik tabi.

Deniz dinlenmesinden sonra son günümüzü İbiza gecelerinde Privilege mekanında Carl Cox dinleyerek geçirmeye karar verdik. Yaklaşık olarak giriş ücreti 50 euro ve bileti yine daha önce söylediğim gibi standlardan alabiliyorsunuz.

Solomun ve Carl Cox Performansları

Artık bu şahane, eğlencenin bitmediği, gece hayatının 7/24 sürdüğü ve sahillerine aşık olunası adadan ayrılma vaktimiz gelmişti. Sabah otelimizden çıkış yaptık ve arabayı kiraladığımız yere bırakarak yine bir shuttle ile havaalanına varmış olduk. İbiza’nın çok pahalı bir yer olmadığını size şöyle anlatabilirim; İbiza’da yemek,içmek,gezmek,dolaşmak gibi hayati şeyler diğer avrupa ülkeleriyle aynı seviyede aynı pahalılıkta. İbiza Adası’nı pahalı yapan lüks gösteren tek şey yat partileri, beach clubları ve gece hayatında yer alan ünlü dj’leri. Aslında İbiza’da hayat değil eğlence pahalı :) Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim, yorumlarınızı bekliyorum sağlıcakla kalın..

Halil Onat

Yıllar önce cok küçükken bir gün annem ne olacaksın büyüyünce diye sordu. Ben de şehirler arası otobüslerdeki muavinlerden olacağım dermişim hep sürekli geziyorlar diye. İşte taa o zamanlardan aslında gezmek fikri bana hep iyi geldi. Yeni insanlar tanımak onlardan kendime parçalar katmak ve haritaya bir çizik daha atmak beni herşeyden çok mutlu ediyor. Yolların hazzını tatmanız ümidi ile..